طبق تحقیقات تیم خبری بلاگر 360

یک استوری اینستاگرام آنقدر خوب دارید که می خواهید برای همیشه باقی بماند؟ آن را برجسته کنید! احتمالاً آنها را در اکانت اینستاگرام ستاره های رسانه اجتماعی یا تأثیرگذاران مورد علاقه خود دیده اید. شاید حتی خودتان آنها را امتحان کرده باشید.
مهم نیست که در کدام دسته قرار می گیرید، ادغام نکات برجسته استوری اینستاگرام در استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود آسان و موثر است.
هایلایت های اینستاگرام یکی از جذاب ترین بخش های پروفایل اینستاگرام شماست و می توان از آنها در بازاریابی اینستاگرام به نفع خود استفاده کرد. این یکی از اصلیترین روشهایی است که اینستاگرام از دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی متفاوت است (مانند لینکدین و اسنپ چت)، پس مطمئن شوید که از آن نهایت استفاده را می کنید!
برای آموزش کامل نحوه ایجاد، ویرایش و استفاده از نکات برجسته اینستاگرام برای کسب و کار خود به خواندن ادامه دهید.
توجه: این مراحل بسته به اینکه اندروید یا آیفون دارید ممکن است کمی متفاوت باشد! شما باید مطمئن شوید که به روزترین نسخه برنامه اینستاگرام را دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
نکات برجسته اینستاگرام چیست؟
هایلایت های اینستاگرام اساساً استوری های اینستاگرام هستند که شما انتخاب می کنید تا در پروفایل خود قرار بگیرند. به جای ناپدید شدن پس از 24 ساعت، این داستان ها از طریق صفحه نمایه کسب و کار شما قابل مشاهده خواهند بود.
می توانید بر اساس موضوعات مشابه، مانند سفر، غذا یا دوستان، نکات برجسته خود را در مجموعه های مختلف دسته بندی کنید.
این مجموعه ها سپس در صفحه پروفایل اینستاگرام شما نشان داده می شوند. وقتی کاربر روی عکس روی جلد مجموعه کلیک میکند، میتواند تمام داستانهای برجستهشدهای را که در آن مجموعه ذخیره کردهاید مشاهده کند.
نکات برجسته استوری اینستاگرام فوقالعاده مفید است زیرا به شما امکان میدهد از سد فسادپذیری استوریهای اینستاگرام عبور کنید، اطلاعات مهم را به راحتی در دسترس مشتریان قرار دهید و محتوای خود را در قالبی غیر از فید استاندارد اینستاگرام به نمایش بگذارید.
نحوه ایجاد نکات برجسته اینستاگرام (آموزش گام به گام!)
دو راه برای ایجاد و ذخیره هایلایت های اینستاگرام وجود دارد!
انتخاب 1:
- استوری اینستاگرام بسازید
- کلیک کنید بر روی ‘فرستادن به‘ دکمه
- اشتراک گذاری در ‘ را انتخاب کنیدداستان شما‘ یا ‘فقط دوستان نزدیک‘
- پس از انتخاب یکی از این گزینه ها، می توانید روی ‘ کلیک کنیدبه هایلایت اضافه کنید(اگر این مرحله را از دست دادید ناراحت نشوید. همیشه می توانید پس از ارسال داستان روی آن کلیک کنید و روی ‘برجسته’ دکمه اونجا!)
- برای افزودن استوری به یا ایجاد هایلایت جدید، روی یک هایلایت موجود کلیک کنید (نکته: نام هایلایت های اینستاگرام شما در نمایه شما نشان داده می شود، بنابراین مطمئن شوید که آنها را کوتاه و شیرین نگه دارید)
- نمایه خود را بررسی کنید تا برجسته خود را ببینید!
گزینه 2:
- به پروفایل اینستاگرام خود بروید
- روی ➕که می گوید کلیک کنید ‘جدید’
- یک یا چند استوری بایگانی شده را از آرشیو استوری خود انتخاب کنید (Psst: هر چیزی که تا به حال به استوری اینستاگرام خود اضافه کرده اید به طور خودکار برای شما بایگانی می شود!)
- کلیک ‘بعد’
- برجسته خود را نام ببرید
- کلیک ‘ویرایش جلدبرای انتخاب یک تصویر جلد برای این مجموعه برجسته – میتوانید بعداً این کار را نیز انجام دهید!
- کلیک ‘اضافه کردن’
- نمایه خود را برای هایلایت جدید خود بررسی کنید!

افزودن کاور هایلایت اینستاگرام
اگر کاور های هایلایت اینستاگرام خود را در مرحله قبل اضافه نکردید، اکنون انجام این کار ساده است:
- به پروفایل اینستاگرام خود بروید
- روی برجسته ای که می خواهید ویرایش کنید فشار دهید و نگه دارید
- کلیک ‘هایلایت را ویرایش کنید‘
- کلیک ‘ویرایش جلد‘
- یکی از Stories را در Highlight انتخاب کنید تا به عنوان نماد جلد نشان داده شود
یا
- یک تصویر جداگانه از رول دوربین خود انتخاب کنید تا به عنوان نماد برجسته استفاده شود
در گذشته، برای کاربران اینستاگرام معمول بود که با تغییر رنگ پسزمینه استوری اینستاگرام خود یا با ارسال مستقیم کاورهای هایلایت خود در استوری اینستاگرام، آیکونهای هایلایت ایجاد کنند.
امروزه بازاریابان از این روش ها دور شده اند تا از ارسال هرزنامه به دنبال کنندگان خود با محتوای کم ارزش خودداری کنند.
و اگر طراحی گرافیک مناسب شما نیست؟ هیچگاه نترس. از Canva، Easil یا منبع دیگری برای یافتن الگوهایی استفاده کنید که میتوانید از آنها برای ایجاد و ذخیره پوششهای هایلایت برند برای نمایه خود استفاده کنید.
سپس، روی “ویرایش جلد” کلیک کنید تا تصویر از پیش طراحی شده خود را به عنوان جلد این برجسته تنظیم کنید، بدون اینکه آن را در استوری ها پست کنید.
(PS مطمئن شوید که هر تصویری که انتخاب میکنید دارای پیکسلهای کافی باشد که وقتی بزرگنمایی میشود، دانهدار یا پیکسلی به نظر نمیرسد)
نکته: داشتن پوشش های هایلایت الزامی نیست، اما می تواند کل نمایه شما را منسجم تر، حرفه ای تر و از نظر زیبایی شناسی دلپذیرتر به نظر برساند.
چگونه به هایلایت اینستاگرام اضافه کنیم
بسیاری از کاربران در مورد نحوه ذخیره هایلایت های اینستاگرام گیج می شوند، اما افزودن استوری های جدید به هایلایت ها می تواند تقریباً به همان روشی که هایلایت اینستاگرام ایجاد می شود (همانطور که در بالا توضیح داده شد) انجام شود.
اگر می خواهید یک را اضافه کنید جدید استوری یا تصویر به هایلایت اینستاگرام شما:
- استوری اینستاگرام را همانطور که معمولاً انجام می دهید باز کنید
- روی تصویر مورد نظر خود کلیک کنید
- استوری اینستاگرام خود را طراحی کنید (کامل با ایموجی ها، هشتگ ها و استیکرها!)
- کلیک ‘فرستادن به‘و انتخاب کن’داستان شما‘ یا “فقط دوستان نزدیک”
- کلیک کنید بر روی ‘به هایلایت اضافه کنیددکمه ای که ظاهر می شود (اولین تصویر زیر)
یا، پس از ارسال داستان، روی آن کلیک کنید و روی آن کلیک کنید ‘برجسته’ دکمه در گوشه سمت چپ پایین داستان (تصویر دوم بالا.)
اگر می خواهید اضافه کنید موجود یا گذشته استوری برای هایلایت اینستاگرام شما:
- به پروفایل اینستاگرام خود بروید
- برجسته ای را که می خواهید به آن اضافه کنید فشار دهید و نگه دارید
- کلیک ‘هایلایت را ویرایش کنید(تصویر سوم بالا)
- کلیک کنید بر روی ‘داستان ها’ برگه
- یک یا چند داستان را برای افزودن به برجسته انتخاب کنید
- مطبوعات ‘انجام شده’
نحوه حذف هایلایت های اینستاگرام
ممکن است به طور تصادفی استوری ها را به هایلایت اضافه کنید و بخواهید آنها را حذف کنید. یا، ممکن است تصمیم بگیرید که هایلایت دیگر مناسب برند شما نیست و بخواهید آن را به طور کلی حذف کنید
به حذف یک کل برجسته از پروفایل شما:
- به پروفایل اینستاگرام خود بروید
- روی برجسته فشار دهید و نگه دارید
- کلیک ‘هایلایت را حذف کنید‘
به حذف یک داستان از برجسته:
- به پروفایل اینستاگرام خود بروید
- هایلایتی که داستان در آن قرار دارد را فشار داده و نگه دارید
- کلیک ‘هایلایت را ویرایش کنید‘
- داستانی را که میخواهید از آن حذف کنید، بردارید ‘انتخاب شد’ برگه
- مطبوعات ‘انجام شده’
نحوه تنظیم مجدد هایلایت های اینستاگرام
ترتیب هایلایت های اینستاگرام شما در نمایه شما با توجه به آخرین پستی که برای آنها ارسال کرده اید تعیین می شود.
به عنوان مثال، اگر امروز یک استوری اینستاگرام (خواه جدید باشد یا از آرشیو خود) به هایلایت «Food» خود اضافه کنید، به ردیف جلو منتقل می شود.
در حال حاضر، هیچ راهی برای تنظیم دستی ترتیب هایلایت های اینستاگرام شما وجود ندارد (در لیست علاقه مندی های ما قرار دارد!)
بنابراین، اگر واقعاً میخواهید نکات برجسته اینستاگرام خود را مجدداً تنظیم کنید، یک استوری جدید اضافه کنید (خواه جدید جدید یا جدید به برجسته) به آن برجسته. و بله، شما می توانید بلافاصله آن داستان را از هایلایت حذف کنید و سفارش جدید باقی می ماند!
نکات برجسته اینستاگرام Insights and Analytics
آیا می توانید ببینید چه کسی نکات برجسته اینستاگرام را مشاهده کرده است؟
پاسخ کوتاه، خیر :/
مانند استوریهای اینستاگرام، تنها در صورتی میتوانید ببینید که فردی برجسته شما را در 24 ساعت اول ارسال شده مشاهده کرده است.
6 ایده هایلایت اینستاگرام برای تجارت
به ایده هایی برای نحوه استفاده از هایلایت برای بازتاب برند خود در اینستاگرام نیاز دارید؟ در اینجا شش ایده مورد علاقه ما وجود دارد!
1. دسترسی آسان به اطلاعات مهم تجاری را فراهم کنید
اطلاعاتی مانند قیمت و گزینه های محصول جدید را می توان به راحتی در هایلایت های اینستاگرام شما قرار داد!
اگر در مراحل اولیه کسب و کار خود هستید و هنوز وب سایت ندارید، این امر به خصوص برای شما مهم است!
2. نظرات مشتریان را به نمایش بگذارید
نظرات مثبت مشتریان را از خریداران راضی در نکات برجسته خود به نمایش بگذارید! این یک منبع عمیق ایجاد می کند تا به دنبال کنندگان و بازدیدکنندگان نمایه شما کمک کند تا درباره محصولات یا خدمات شما تصمیم بگیرند.
3. جنبه های زندگی یا تجارت خود را برجسته کنید
این برای وبلاگ نویسان و تأثیرگذارانی که بیش از یک جایگاه را در محتوای خود پوشش می دهند عالی است. آیا نمی دانید چگونه شروع کنید؟
نکات برجسته اینستاگرام را در نظر بگیرید: تناسب اندام، غذا، دوستان، سفر، زیبایی، مد یا خانه!
4. نکات برجسته اینستاگرام را با ویژگی های فروشگاه اینستاگرام ترکیب کنید
محصولات را به بخش برجسته «یافتههای مد» یا «فروش مورد علاقه» اضافه کنید.
کاربران را تشویق کنید تا لینک را به سمت بالا بکشند یا برای خرید به پیوند موجود در Smart.bio خود مراجعه کنند.
این گزینه مخصوصاً برای فروشندگان تجارت الکترونیک و تأثیرگذاران وابسته مفید است
5. سفرهای کرونیکل و رویدادهای ویژه
با افزودن این استوری ها به هایلایت خود، سفر یا رویدادی را که از طریق استوری های اینستاگرام شرح داده اید، به خاطر بسپارید!
به عنوان مثال، سفر کلرادو، شب ملاقات هری پاتر، عروسی خواهر. خاطرات مورد علاقه شما را می توانید با همه دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید!
6. آنچه را که برای آن ایستاده اید به نمایش بگذارید
ابتکارات و دلایل مختلف را از شما و کسب و کارتان به نمایش بگذارید. برخی از نمونههای اخیر آگاهی از سلامت روان، و زندگی سیاهپوستان مهم است!
این یک راه عالی برای ارائه منابع مرکزی برای فالوورهای خود در مورد این موضوعات است که آنها همیشه می توانند بارها و بارها به آنها مراجعه کنند.
نتیجه: چگونه از نکات برجسته استوری اینستاگرام برای بازاریابان استفاده کنیم
اکنون که به ایده های هایلایت اینستاگرام و راهنمای کامل گام به گام مجهز شده اید، آماده اید تا اینستاگرام خود را ✨جادویی ✨ کنید.
هایلایت های اینستاگرام می تواند حس نمایه اینستاگرام شما را کاملاً تغییر دهد و به شما کمک کند از مزایای بازاریابی اینستاگرام به روشی کاملاً جدید استفاده کنید!
چگونه دوست دارید از نکات برجسته برای کسب و کار خود استفاده کنید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید! 👇
من را برای مرجع پین کنید 📌:
